Konferencje branżowe – jakich gadżetów reklamowych nie może zabraknąć?

Konferencje branżowe – jakich gadżetów reklamowych nie może zabraknąć?

Konferencje branżowe to świetny sposób na poszerzenie zakresu swojej wiedzy, a także cenny networking. Żeby jednak faktycznie wszystko się udało i przebiegło zgodnie z planem, trzeba zadbać o wiele różnych aspektów – nie tylko organizację uczestników, ale także o przygotowanie wydarzenia pod względem marketingowym.

Ważnym elementem strategii marketingowej związanej z konferencjami (a także między innymi targami branżowymi) są gadżety reklamowe. Oto, jakich gadżetów nie powinno zabraknąć na żadnej konferencji, aby mogła ona odnieść sukces!

Konferencja branżowa bez gadżetów? Niemożliwe

Gadżety reklamowe na targach i konferencjach branżowych pełnią dwojaką rolę. Podczas samej konferencji mają pozytywnie zaskoczyć uczestników, a także dobrze wyglądać na wszelkich zdjęciach i nagraniach wykonywanych podczas trwania wydarzenia.

Z reguły część czy nawet wszystkie gadżety uczestnicy mogą zabrać ze sobą do domu, co oznacza, że potencjalnie będą one stanowiły dodatkową reklamę jeszcze przez długi czas. Ważne jest w związku z tym, aby były one odpowiednio obrandowane (posiadały wyraźne logo lub nazwę firmy), a także charakteryzowały się wysoką jakością, trwałością oraz użytecznością (w przeciwnym razie mogą szybko trafić do kosza).

Jakie gadżety marketingowe najlepiej sprawdzają się na konferencjach branżowych?

Podstawowym gadżetem marketingowym na wszelkiego rodzaju konferencjach branżowych, a także na niektórych targach są tak zwane torby konferencyjne. Mają one bardzo szerokie zastosowanie. Torby konferencyjne pomieszczą podstawowe informacje o konferencji (ulotki, programy, dokumenty do podpisania), a także niezbędne podczas niej przybory (długopisy, notatniki, kartki samoprzylepne, smycze reklamowe do identyfikatora i nie tylko).

Często zawierają też garść dodatkowych bonusów, które niekoniecznie przydadzą się podczas samej konferencji (np. naklejki, pendrive’a i inne tego typu małe niespodzianki). Dostępne są w różnych wariantach, natomiast w wielu przypadkach przypominają w znacznym stopniu torby na laptopa, co oznacza, że uczestnicy będą mogli wykorzystywać taką torbę również do przenoszenia i przechowywania swojego sprzętu na czas targów.

Na torbie konferencyjnej można umieścić logo firmy, jej nazwę i inne elementy, zgodnie ze swoimi preferencjami. Inne gadżety marketingowe spotykane na targach branżowych, poza tymi, które mieszczą się w torbach konferencyjnych, obejmują przede wszystkim odzież reklamową (najczęściej t-shirty, bluzy lub czapki z daszkiem). Planując tego typu kwestie, trzeba wziąć pod uwagę specyfikę danej branży. Inaczej będzie wyglądała konferencja w branży IT, a inaczej na przykład w branży gastronomicznej.

Dodaj komentarz